ירושלים בוערת • אוטובוס הועלה באש אחרי שנרגם באבנים

    בנצי ליזרוביץ | תמונות: כבאות והצלה ירושלים 1 Comment on ירושלים בוערת • אוטובוס הועלה באש אחרי שנרגם באבנים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ההסלמה בירושלים: נהג בן מיעוטים מדרום הארץ, הגיע עם אוטובוס לציר התחנות בראס אל עמוד, שם הושלכו לעברו אבנים. הנהג נטש את האוטובוס וחבר לניידת משטרה. עם חזרתו לאוטובוס יחד עם השוטרים, גילו כי האוטובוס עולה באש. מחקירה ראשונית וממצאים שנאספו בזירה עולה כי השריפה החלה ככה"נ בעקבות השלכת בקבוקי תבערה.

    רס"ר מוחי עליאן מפקד צוות כיבוי סיפר: "בשעות הערב הוזנקנו לשריפה באזור הר הצופים כתוצאה מהשלכת בקבוקי תבערה. תוך כדי סיכון עצמי, הצלחנו במאמצים גדולים לעצור את האש ולמנוע פגיעה קשה בבסיס הסמוך. מיד כשסיימנו את הכיבוי של השריפה בהר הצופים, הוזנקנו לשריפת אוטובוס בשכונת ראס אל עמוד. כשהגענו למקום הבחנו באוטובוס אגד כשהוא בוער כליל. כיבינו את האוטובוס ומנענו את התפשטות האש לרכבים ומבנים סמוכים".

    הערב הודיעה המשטרה, כי לאחר הערכת מצב בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, ולאור מודיעין שהתקבל אודות כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר מחר בתפילת יום השישי בהר הבית, הוחלט על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים מחר לתפילה בהר הבית. גברים מגיל 40 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל.

    משטרת ירושלים תגברה כוחותיה ופרוסה במזרח ומערב העיר בדגש לעוטף וסמטאות העיר העתיקה והר הבית. כוחות המשטרה ומג״ב ישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שיגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח הערב עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, ואמר שישראל פועלת נגד האלימות בהר הבית ובניגוד להסתה הפלסטינית ישראל שומרת בקפדנות על הסטאטוס קוו. נתניהו הבהיר שישראל תנהג בתקיפות נגד מידיי האבנים ובקבוקי התבערה שגרמו להרג ישראלים חפים מפשע.

    תמונות: כבאות והצלה ירושלים
    תמונה 1 (9)

    תמונה 2 (8)

    תמונה 3 (6)

    תמונה 4 (3)

    תמונה 5 (3)

    תמונה 1 (10)

    תמונה 2 (9)

    תמונה 3 (7)

    תמונה 4 (4)

    תמונה 5 (4)



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      האוטובוס השרוף מזכיר את האינתיפאדה!
      ה' ישמור